Landen
Nederland
Andere Looki-spellen

Discussie: Computerbouwen.

Cool Computerbouwen.

Hoi ik heb 2 computers staan die niet goed werken (gekregen)
    1 is een Pentium 2 450 mhz FX 5200 videokaart 128 mb.
    256 werkgeheugen 3 strips 64 64 128 mb 3 pins
    Moederbord asus k5
    Hdd iets van 5 gig
    Windows XP

Hij werkte van de week nog aardig goed met internet maar opeens als je hem opstart blijft het beeld zwart je ziet wel het systeem opstart scherm staan met alle standaart controles enzo en Dos scherm werkt ook.
    Wat kan ik hier aan doen?

2de pc is een Ati radeon videokaart 1 gig passief gekoelt,
    Moederbord k8i Asus
    2 gig DDR2 werkgeheugen 667 mhz 2 pins.
    Amd 3600+ 2,8 ghz processor,
    Hdd 160 gig maxtor.
    Windows XP

Als ik deze computer aanzet dan hoor je het piepje dat die aangaat en dan hoor je daarna piep piep piep piep piep piep enzovoort aan 1 stuk door alsof je de reset knop de hele tijd opnieuw aan het indrukken bent.

Ik heb de hardeschijf al verwisseld geen efffeckt ik heb ook alle aansluitingen schoon gemaakt en precies op de juiste plekken terug geklikt met zorg en ik heb ook de knoppen die je indrukt schoongemaakt en opnieuw gemonteerd maar mag allemaal niet baten

Ik zou denken dat het moederbord naar zijn grootje is.

Reacties / tips zijn graag welkom want een 3e reserve
    pc is altijd handig of iemand ermee blij maken die nu nog een (bagger) pc heeft
    Werkgeheugen past niet op elkaars moederbord 2 en 3 pins past nooit en videokaarten passen ook net niet op elkaars moederbord de fx 5200 is net te breed voor de pentium 4 pc en de Ati radeon is te modern met zijn super brede aansluiting op de poort,

Tja een oud mannetje zij ooit tegen me knutsel neit teveel aan dingen als je het niet goed kunt dus blijkbaar xD haha :P

Greets.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gamick Bekijk bericht
    Hoi ik heb 2 computers staan die niet goed werken (gekregen)
    1 is een Pentium 2 450 mhz FX 5200 videokaart 128 mb.
    256 werkgeheugen 3 strips 64 64 128 mb 3 pins
    Moederbord asus k5
    Hdd iets van 5 gig
    Windows XP

Hij werkte van de week nog aardig goed met internet maar opeens als je hem opstart blijft het beeld zwart je ziet wel het systeem opstart scherm staan met alle standaart controles enzo en Dos scherm werkt ook.
    Wat kan ik hier aan doen?

2de pc is een Ati radeon videokaart 1 gig passief gekoelt,
    Moederbord k8i Asus
    2 gig DDR2 werkgeheugen 667 mhz 2 pins.
    Amd 3600+ 2,8 ghz processor,
    Hdd 160 gig maxtor.
    Windows XP

Als ik deze computer aanzet dan hoor je het piepje dat die aangaat en dan hoor je daarna piep piep piep piep piep piep enzovoort aan 1 stuk door alsof je de reset knop de hele tijd opnieuw aan het indrukken bent.

Ik heb de hardeschijf al verwisseld geen efffeckt ik heb ook alle aansluitingen schoon gemaakt en precies op de juiste plekken terug geklikt met zorg en ik heb ook de knoppen die je indrukt schoongemaakt en opnieuw gemonteerd maar mag allemaal niet baten

Ik zou denken dat het moederbord naar zijn grootje is.

Reacties / tips zijn graag welkom want een 3e reserve
    pc is altijd handig of iemand ermee blij maken die nu nog een (bagger) pc heeft
    Werkgeheugen past niet op elkaars moederbord 2 en 3 pins past nooit en videokaarten passen ook net niet op elkaars moederbord de fx 5200 is net te breed voor de pentium 4 pc en de Ati radeon is te modern met zijn super brede aansluiting op de poort,

Tja een oud mannetje zij ooit tegen me knutsel neit teveel aan dingen als je het niet goed kunt dus blijkbaar xD haha :P

Greets.
    probeer 1 voor 1 de geheugen te verwisselen want ik zie dat je er wel een paar er in heeft zitten

Standaard XP

XP is uberhoudt niet zo geweldig je kunt ook gewoon windows 8 of 7 nemen die zijn een stuk beter dan XP

+ Reageren op discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers
10 June 2013 15:45 Ga naar laatste bericht
(cluster: web3 - taal: nl)
zur Looki Startseite